دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل + مزایا و معایب آن

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل + مزایا و معایب آن

در بیشتر مواقع، فرد تمامی دندان های خود را از دست نداده است و تنها جای بعضی از دندان ها خالی است. در این شرایط، دندان مصنوعی تکه ای یک راه حل محبوب و موثر برای آنها است.

انواع دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل

انواع مختلفی از پروتزهای تکه ای برای رفع نیازهای افراد وجود دارد. این پروتزها شامل موارد زیر هستند:

پروتزهای جزئی فلزی

این پروتزها از یک پایه یا چهارچوب فلزی ساخته شده اند که استحکام و دوام بالایی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که با سایر دندان های طبیعی ترکیب شوند. این پروتزها را می توان طوری تنظیم کرد که به خوبی در دهان قرار بگیرند.

پروتزهای تکه ای انعطاف پذیر

پروتزهای ساخته شده از مواد انعطاف پذیر و سبک وزنی هستند که راحتی و زیبایی بیشتری را ارائه می دهند. این ها به خوبی با خطوط دهان سازگار می شوند و نیاز به گیره های فلزی را از بین می برند.

پروتز پارسیل اکریلیک

دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل اکریلیکی، از ترکیب رزین اکریلیک و گیره های فلزی ساخته می شود. این پروتز دندان، گزینه مقرون به صرفه تری است و در صورت لزوم به راحتی قابل تنظیم یا تعمیر است.

دندان مصنوعی پارسیل چه مزایایی دارد؟

پروتزهای پارسیل مزایای متعددی نسبت به سایر گزینه های دندان مصنوعی دارند که عبارتند از:

مقرون به صرفه بودن: پروتزهای تکه ای معمولاً در مقایسه با ایمپلنت یا بریج دندان مقرون به صرفه تر هستند و آنها را به گزینه ای مناسب برای افراد با بودجه محدود تبدیل می کند.

غیر تهاجمی: فرآیند نصب پروتز پارسیل نسبتاً غیر تهاجمی است و حداقل تغییر در دندان های موجود را شامل می شود.

تطبیق پذیری: این دندان مصنوعی ها را می توان به راحتی در صورت نیاز تنظیم یا اصلاح کرد و با تغییرات ساختار دهان در طول زمان سازگاری دارند.

معایب دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل

در حالی که پروتز پارسیل مزایای خاص خود را دارد، اما در برخی موارد داراری معایب زیر است:

تنظیم اولیه: ممکن است مدتی طول بکشد تا فرد به دندان مصنوعی و صحبت کردن با آن عادت کند. در ابتدا ممکن است کمی ناراحتی یا درد در لثه ها وجود داشته باشد، اما این مشکلات معمولاً با گذشت زمان و تمرین برطرف می شوند.

نگهداری: مراقبت و نگهداری مناسب برای اطمینان از طول عمر دندان مصنوعی پارسیل ضروری است. دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل باید به طور منظم تمیز و به طور مناسب نگهداری شوند تا آسیب نبینند.

منبع: bestdentists.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.