مهم ترین اقدامات قبل از ارتودنسی دندان را بشناسیم

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

مهم ترین اقدامات قبل از ارتودنسی دندان را بشناسیم

انجام یک سری اقدامات قبل از ارتودنسی دندان واجب است تا بتوان با ارتودنسی دندان با نتیجه دلخواه خود رسید. این آشنایی به مرحله ای از درمان ارتودنسی اطلاق می شود که قبل از اعمال بریس های کامل یا الاینرهای متحرک انجام می شود و شامل ارزیابی، تشخیص و رسیدگی به مسائل دندانی و فک و آماده شدن فرد برای ارتودنسی است.

آشنایی با اقدامات قبل از ارتودنسی دندان

در ادامه مقاله به معرفی اقدامات لازم برای قبل از ارتودنسی دندان می پردازیم:

انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی باتجربه و مشاوره با او

قبل از هر کاری، باید یک متخصص ارتودنسی ماهر و کاربلد را  برای درمان ارتودنسی خود انتخاب کنید تا به بهترین نتیجه از درمان خود دست پیدا کنید. یکی از حیاتی ترین مراحل قبل از ارتودنسی، داشتن یک مشاوره ارتودنسی است که در آن پزشک وضعیت دندان های بیمار را بررسی کرده و با توجه به نوع و شدت مشکل اوف بهترین روش ارتودنسی را به فرد پیشنهاد می دهد.

آشنایی با انواع ارتودنسی یکی از اقدامات قبل از ارتودنسی

ارتودنسی، روش های مختلفی دارد که شما باید با این روش ها آشنا شوید. بریس های ثابت فلزی، ارتودنسی سرامیکی، پلاک های شفاف، بریس های لینگوال و ارتودنسی دیمون از جمله روش های درمان ارتودنسی هستند.

درمان پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه

اگر هر گونه پوسیدگی یا عفونت در دندان یا بیماری لثه دارید، باید قبل از شروع درمان ارتودنسی برای درمان آن ها اقدام کنید. براکت های ارتودنسی، تمیز کردن صحیح دندان ها را سخت می کنند و خطر تجمع پلاک و بدتر شدن مشکلات قبلی دندان و لثه و پوسیدگی دندان را افزایش می دهند.

کشیدن دندان قبل از ارتودنسی

ممکن است به دلیل ازدحام و شلوغی بیش از حد دندان ها، نیاز به کشیدن یک تا چند دندان باشد. در این مرحله، با ابتکار فضای لازم برای جابجایی دندان ها فراهم می شود.

جرم گیری دندان ها از اقدامات قبل از ارتودنسی

یکی از اقدامات قبل از ارتودنسی، داشتن یک جلسه تمیز کردن و جرمگیری دندان در صورت نیاز است. با این کار، پلاک و جرم دندان از بین می روند و سطح دندان برای نصب بریس ها و سایر وسایل ارتودنسی تمیز خواهد بود.

قالب گیری از دندان ها و دهان

برای انجام ارتودنسی باید از وضعیت کنونی دندان و فک قالب گیری شود تا اجزای ارتودنسی مانند سیم و براکت ها بر اساس آن ساخته و آماده شوند.

منبع: implantdr.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.