با مهم ترین روش های افزایش متابولیسم بدن آشنا شوید

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

با مهم ترین روش های افزایش متابولیسم بدن آشنا شوید

به مجموعه ای از فرآیندهای شیمیایی که در بدن انجام می شود، متابولیسم گفته می شود که این فرآیندها در انجام فعالیت های طبیعی اندام ها و سلول های بدن و در مجموع زنده ماندن، موثر هستند. به این معنا که با انجام این فرآیندها، انرژی موردنیاز بدن تولید می شود. در ادامه، این انرژی یا طی فرآیندهای شیمیایی برای اناجم فعالیت های بدن صرف می شود و یا در بدن ذخیره می شود.

در برخی موارد، بدن نیاز به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز دارد که با رعایت چند نکته مهم و تغییر کوچک در سبک زندگی می توان به این نتیجه دست پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم تا درباره افزایش متابولیسم بدن از طرق مختلف اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

در چه شرایطی نیاز است تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند؟

در برخی از موارد و برای رسیدن به یک هدف خاص، ممکن است فرد به متابولیسم بیشتری نیاز داشته باشد. در موارد زیر باید سوخت و ساز بدن را افزایش داد:

  • برای کاهش وزن
  • حفظ وزن سالم و ثابت ماندن آن
  • افزایش فعالیت بدنی مانند ورزش
  • برای درمان و یا کنترل بیماری های مانند دیابت، مشکلات قلبی و عروقی

راه های افزایش متابولیسم بدن

برای افزایش سوخت و ساز بدن می توان از روش های زیر استفاده کرد:

رعایت رژیم غذایی سالم و مقوی

داشتن یک برنامه غذایی سالم، در افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن نقش دارد. این برنامه غذایی سالم شامل کاهش مصرف چربی، نمک و شکر، افزایش مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت و حبوبات، مواد غذایی فیبر دار مانند سبزیجات، مصرف آب کافی و خوردن صبحانه مقوی و میان وعده سالم می شود.

نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز، نوشیدن قهوه، مصرف غذاهای تند، ارگانیک و کاملا طبیعی نیز در افزایش متابولیسم بدن مفید هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی 5 غذای رژیمی و کم کالری

انجام ورزش منظم برای بیشتر شدن متابولیسم

ورزش هایی مانند پیاده روی، بدنسازی، شنا و دویدن می تانند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شوند. با افزایش تحرک، بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد و متابولیسم برای تامین انرژی و مصرف آن توسط سلول های بدن نیز افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: لاغری با دستگاه ورزشی چگونه است؟

مصرف داروهای گیاهی از راه های افزایش متابولیسم بدن

با مصرف داروهای گیاهی مانند قهوه سبز و عصاره فلفل، دمنوش ها و عرقیات گیاهی مانند دارچین و زنجبیل نیز می توان سوخت و ساز بدن را افزایش داد.

مکمل ها و داروهای افزایش متابولیسم

در برخی شرایط، کاهش ویتامین D و همینطور کلسیم باعث کند شدن روند سوخت و ساز بدن می شود. در این شرایط می توان با مشورت پزشک با مصرف مکمل های مرتبط، به افزایش متابولیسم بدن پرداخت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.