پوسیدگی دندان بعد از لمینت دندان به چه علت اتفاق می افتد؟

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

پوسیدگی دندان بعد از لمینت دندان به چه علت اتفاق می افتد؟

لمینت دندان یکی از رایج ترین روش های اصلاح طرح لبخند است که برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این روکش از جنس سرامیک بوده و در رنگ بندی های متنوعی در اختیار بیمار و پزشک قرار می گیرد.

آیا روکش های لمینتی باعث پوسیدگی دندان می شوند؟

در جواب این سوال باید گفت خیر، لمینت دندان می تواند باعث پوسیدگی دندان شود. برخی از افراد بعد از لمینت دندان، از پوسیدگی و آسیب دیدن دندان های خود شکایت می کنند. در این حالت باید گفت که عوامل دیگری باعث بروز این مشکل می شوند که در ادامه مقاله قصد داریم آنها را معرفی کنیم.

عوامل تاثیرگذار در ایجاد پوسیدگی بعد از نصب لمینت

ممکن است بعد از نصب لمینت، برای فرد شرایطی به وجود بیاید که باعث پوسیدگی و خرابی دندان شود که شامل موارد زیر می شود:

بی توجهی به چکاپ های دوره ای

برای اطمینان از سلامت دندان های لمینت شده لازم است تا آن ها را مانند دندان های اصلی، هر شش ماه یکبار به متخصص مربوطه نشان داد. اگر لمینت یا دندان فرد آسیب دیده باشند، با تشخیص زودهنگام و درمان به موقع از گسترش آن و آسیب به لمینت جلوگیری می‌ شود. اگر به این چکاپ های دوره ای بی توجهی شود، احتمال پوسیدگی دندان بعد از لمینت دندان به وجود می آید.

نصب نادرست روکش لمینت دندان بر روی دندان

اگر برای نصب لمینت دندان به یک متخصص زیبایی و ترمیمی متبحر مراجعه کنید، او لمینت را به بهترین شکل و بدون هیچ فضای خالی بین دندان و روکش، نصب می کند. اگر نصب لمینت توسط افراد بی تجربه و غیر متخصص انجام شود، احتمال دارد لمینت به درستی به روی دندان قرار نگیرد و فضای خالی به وجود بیاید. ذرات غذا و پلاک به مرور در این فضا تجمع می کنند که در این شرایط لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان می شود.

وجود ترک و خراش در لمینت دندان

اگر شکستگی زیاد باشد و باعث نفوذ جرم و پلاک به زیر دندان شود، احتمال ایجاد پوسیدگی دندان وجود دارد. هر چند احتمال اینکه در این شرایط لمینت دندان باعث پوسیدگی دندان شود بسیار کم است، باز هم مراقبت و نگهداری از لمینت ها برای پیشگیری از شکستن آن ها الزامی است.

عدم درمان پوسیدگی قبلی

قبل از انجام لمینت دندان، دندانپزشک باید پوسیدگی ها و مشکلات قبلی دندان را هر چند کم، برطرف کند زیرا اگر این پوسیدگی را درمان نکنند، در زیر روکش دندان می تواند پوسیدگی را در دندان های دیگر به وجود آورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.