لاغری سریع با رژیم شیر و خرما را تجربه کنید

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

لاغری سریع با رژیم شیر و خرما را تجربه کنید

شیر و خرما هر یک به تنهایی برای ضروری هستند و منبع خوبی برای مواد معدنی هستند. یکی از انواع رژیم لاغری موثر، رژیم شیر و خرما است که حین گرفتن این رژیم، سلامت بدن به خطر نمی افتد؛ زیرا حجم زیادی از کلسیم و پروتئین از این طریق به بدن می رسد. در ادامه قصد داریم تا به طور مفصل درباره این رژیم لاغری صحبت کنیم.

رژیم شیر و خرما چیست؟

همان طور که از نامش معلوم است، این رژیم شامل دو عنصر اصلی خرما و شیر است که در سه وعده مهم باید مصرف شوند. به این صورت که در هر وعده غذایی هفت عدد خرما و یک لیوان شیر کم چرب باید خورده شود. داشتن این برنامه غذایی به طور کوتاه مدت می تواند فرد را به کاهش وزن 3 الی 4 کیلویی در یک هفته برساند. اما نباید از این رژیم در طولانی مدت استفاده کرد زیرا شیر و خرما به تنهایی نمی توانند تمامی مواد معدنی را به بدن برسانند.

بیشتر بخوانید: لاغری سریع در سه روز

رژیم شیر و خرما چه فوایدی دارد؟

اکثرا این رژیم غذایی را برای کم کردن وزن و در جهت پاکسازی بدن قبل از رژیم های اصلی و سنگین تر توصیه می کنند. در ادامه برخی خواص شیر و خرما را به صورت جداگانه بررسی می کنیم که در کل باعث مفید بودن رژیم شیر و خرما می شود.

فواید شیر

  • شیر سرشار از پروتئین است که یک ماده ضروری برای بدن است و بدن نیاز دارد که آن را به طور مرتب دریافت کند.
  • فرد را کم اشتها می کند. شیر باعث می شود که عادت پرخوری را کنار بگذارید و همین امر سبب کاهش وزن می شود.
  • باعث جلوگیری از بیماری های استخوانی می شود. بعضی اوقات افراد با گرفتن رژیم های لاغری نامناسب، راه دریافت مواد مغذی را به بدن خود قطع کرده و زمینه را برای بیماری هایی مانند پوکی استخوان باز می کنند.

بیشتر بخوانید: لاغری سریع با رژیم تخم مرغ

فواید خرما

  • یک منبع سرشار و غنی از پروتئین و کربوهیدرات است و از آنجایی که در این رژیم چیزی به غیر از خرما و شیر نمی خورید، کالری مورد نیاز روزانه خود را از خرما می گیرید. زیرا بیشتر از هر میوه دیگری کالری داشته و انرژی شما را تامین می کند.
  • میزان فیبر خرما بالا بوده و فیبر برای بهبود کارکرد گوارش و حرکت روده ها بسیار موثر است و برای درمان یبوست مفید است.
  • فسفر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم موجود در خرما به تراکم استخوانها کمک شایانی می کند.

منبع: foodonly.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.