استپ وزن و 4 راه درمان آن را بشناسيم

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

استپ وزن و 4 راه درمان آن را بشناسيم

استپ وزن به معني اين است كه هنگام كاهش وزن و رژيم لاغري، تا حد خوبي وزن كم مي كنيد اما از يك وزني به بعد گويا رژيم كاهش وزن هيچ تاثيري ندارد و وزنتان از عددي پايين تر نمي آيد. اين معضل براي خيلي از افرادي كه قدم در مسير لاغري گذاشته اند و حتي طبق يك رژيم لاغري اصولي عمل مي كنند نيز پيش مي آيد. بنابراين ما در اين مقاله سعي كرده ايم تا شما را علت ها و درمان هاي آن آشنا كنيم.

مهم ترين دلايل استپ وزن

مهم ترين علل استپ وزني شامل موارد زير مي شود:

مصرف كالري اضافي يكي از دلايل استپ وزن

فرد در ابتداي مسير لاغري خود خيلي دقيق عمل مي كند و كالري غذاها را دقيقق حساب مي كند و فعاليت هاي ورزشي را با پشتكار زيادي انجام مي دهد. اما به مرور از آن شوق و ذوق و پايبندي براي رفتار دقيق كاسته مي شود. حتي ممكن است صرفا اين رفتار شامل مصرف يك مشت آجيل اضافه باشد. درست است كه اين كار باعث چاقي نمي شود، اما استپ وزن را براي شما ايجاد مي كند.

به اندازه كافي غذا نمي خوريد

زماني كه غذايي بسيار كمتر از هميشه مي خوريد، در ابتدا وزن نسبتا زيادي را كم مي كنيد اما اين موضوع مداوم نخواهد بود. براي آنكه بدن روند متابوليسم و سوخت و ساز خود را ادامه دهد، نياز به سوخت يا همان غذا دارد. محدوديت شديد غذايي به بدن سيگنال مي دهد كه انرژي را حفظ كند، نه اينكه آن را بسوزاند.

ناخواسته متابوليسم بدنتان را كند كرده ايد

وقتي وزن كم مي كنيد، ماهيچه و چربي از دست مي دهيد. هرچه عضله بيشتري داشته باشيد، كالري بيشتري مي سوزانيد. بنابراين، با كاهش توده عضلاني، سرعت كالري سوزي نيز كاهش مي يابد. به همين منظور و براي جبران متابوليسم خود حداقل سه بار در هفته دمبل بزنيد.

بيشتر بخوانيد: محاسبه كالري روزانه

استرس، علت استپ كردن وزن

كورتيزول يا همان “هورمون استرس” در مواقع مشكل افزايش مي يابد. سطوح بالاي كورتيزول مزمن باعث توقف چربي سوزي شده و ممكن است ذخيره چربي شكم را افزايش دهد.

درمان استپ وزن

  • داشتن يك رژيم متعادل: نبايد رژيم لاغري شما سخت و محدود كننده باشد.
  • انجام ورزش بيشتر: براي جلوگيري از استپ وزن و يا خارج شدن از آن سعي كنيد ورزش كنيد يا آن را تشديد ببخشيد. در اين راستا با بهترين روش لاغري آشنا شويد.
  • داشتن روزهاي آزاد در رژيم خود: در طول برنامه لاغري خود، هر 10 روز يك روز آزاد داشته باشيد.
  • نوشيدن مقدار زياد آب: آب سوخت و ساز بدن را تنظيم مي كند، در نتيجه براي شكيتن استپ وزن خود در طول روز حداقل 8 ليوان آب مصرف كنيد.
  • داشتن تنوع غذايي در رژيم خود: محدوديت غذايي و عدم دسترسي به همه پروتئين ها، چربي ها و مواد معدني باعث استپ وزن مي شود.
  • كنترل استرس: از طريق پياده روي، گوش دادن به موسيقي آرام بخش، مديتيشن و ...

منبع: https://www.foodonly.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد