قدم به قدم رژيم اسليو معده

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

قدم به قدم رژيم اسليو معده

درك مي كنيم كه بعد از عمل اسليو معده مشتاقانه منتظر بدن جديد خود هستيد و براي آن لحظه شماري مي كنيد. اما بايد اين نكته را بدانيد كه براي رسيدن به تناسب اندام و هيكل هدف خود، تازه بعد از عمل اسليو معده اقدامات شما شروع مي شود. رعايت رژيم اسليو بسيار حائز اهميت است و براي كمك به بهبودي سريعتر و جلوگيري از عوارض خطرناك اسليو معده موثر است.

رژيم غذايي قبل از اسليو معده

يكي از هدف هاي رژيم غذايي قبل از عمل اسليو، كاهش چربي هاي كبد است. به دليل قرارگيري كبد درست در كنار معده شما، وجود چربي هاي زياد و در نتيجه داشتن يك كبد بزرگ، عمل جراحي را سخت و حتي خطرناك مي كند. براي كاهش چربي هاي كبد، 2 هفته قبل از عمل به شما رژيم غذايي خاصي داده مي شود تا با استفاده از آن چربي كبد شما كاهش پيدا مي كند.

اين يك رژيم غذايي سخت است كه كالري و همچنين كربوهيدرات ها مانند شيريني، سيب زميني و ماكاروني را كاهش مي دهد. دو روز قبل از جراحي، شما بايد يك رژيم غذايي شفاف و مايع داشته باشيد كه ممكن است شامل يك شيك پروتئين، آبگوشت، ژله و بستني بدون قند باشد.

بيشتر بخوانيد: عوارض اسليو معده را بشناسيد

رژيم هفته اول بعد از عمل اسليو معده

در هفته اول همان مايعاتي كه در روزهاي آخر قبل از عمل مصرف مي كرديد را دامه مي دهيد. زيرا بدن شما براي بهبودي نياز به زمان دارد و اين رژيم به اين هدف كمك خواهد كرد. در اين هفته مقدار زيادي مايعات شفاف بنوشيد ولي حواستان باشد هيچ چيزي را با شكر ننوشيد. زيرا مي تواند باعث تهوع شديد، خستگي، اسهال و حتي استفراغ شود.

رژيم هفته دوم بعد از اسليو معده

در هفته دوم مايعات كمي غليظ تر را مانند شيك هاي پروتئيني، پودينگ بدون قند و بدون چربي، ماست يوناني ساده بدون چربي و آبميوه بدون پالپ، مي توانيد شروع كنيد.

رژيم هفته سوم بعد از اسليو معده

در اين هفته مي توانيد غذاهاي نرم و پوره شده اي مانند تخم ‌مرغ آب‌ پز شده نرم، سوپ، حمص و موز يا انبه رسيده را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد.

رژيم هفته چهارم بعد از اسليو معده

از هفته چهارم بعد از عمل اسليو معده به مرور مي توانيد غذاهاي جامد را به رژيم روزانه خود بيفزايد. اين مواد غذايي شامل سيب ‌زميني ‌هاي شيرين، پنير كم چرب، ميوه و سبزيجات خوب پخته شده است.

رژيم هفته پنجم بعد از اسليو معده

از هفته پنجم به بعد ديگر زمان آن رسيده است كه مواد غذايي جامد را به رژيم خود اضافه كنيد. بهترين مواد غذايي كه بعد از عمل اسليو بايد مصرف كنيد غذاهاي كم كالري و مغذي هستند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد