مصرف میان وعده کتویی چه فوایدی دارد؟

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

مصرف میان وعده کتویی چه فوایدی دارد؟

رژیم کتوژنیک با توجه به تاثیر زیادی که در لاغری و بهبود مشکلات مرتبط با چاقی دارد، محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است. اما پیروز از این رژیم به معنی محروم بودن از بسیاری از میان وعده های خوشمزه است و به عنوان جایگزین آن، باید از میان وعده های کتویی استفاده کرد.

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که بدن را مجبور می کند تا وارد حالت کتوز یا چربی سوزی شود. در این حالت، بدن به جای کربوهیدرات ها از چربی برای سوخت استفاده می کند که در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. یکی از معایب رژیم کتو این است که انتخاب وعده های غذایی و اسنک ها در این رژیم برای افراد چالش برانگیز است. به همین دلیل در ادامه این مقاله به میان وعده مناسب در رژیم کتوژنیک می پردازیم تا به افراد در انتخاب و تهیه یک میان وعده متناسب با اصول کتویی کمک کنیم.

میان وعده کتویی چیست؟

این میان وعده نوعی خوراکی است که به طور خاص برای برآورده کردن نیازهای رژیم کتو و با مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک یعنی کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی سالم بالا تهیه می شود. یک میان وعده معمولی کتویی باید با موادی مانند آجیل، دانه ها، روغن نارگیل، کره آجیل، شکلات شیرین نشده و شیرین کننده های طبیعی تهیه شود. اسنک مناسب با اصول رژیم کتوژنیک می تواند به حفظ کتوز و برطرف کردن نیاز افراد کمک کند.

بیشتر بخوانید: خروج اصولی از رژیم کتو چگونه است؟

فواید استفاده از میان وعده کتویی

استفاده از میان وعده های مناسب با اصول رژیم کتوژنیک فواید زیر را به همراه دارد:

رفع گرسنگی

اسنک کتویی به دلیل داشتن چربی بالا و پروتئین متوسط، در سیر کردن افراد نقش مهمی دارد. باعث می شود که میل به خوردن زیاد در وعده های اصلی در افراد کنترل شود و فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند.

حفظ حالت کتوز و چربی سوزی

میان وعده کم کربوهیدرات، سطح قند خون را افزایش نمی دهد و بدن را از کتوز خارج نمی کند. بدن فرد با مصرف این میان وعده همچنان در حالت چربی سوزی است.

افزایش سطح انرژی با میان وعده کتویی

چربی‌ های سالم موجود در میان‌ وعده های کتویی، منبع خوبی برای تامین انرژی هستند که به سوخت بدن و بهبود سطح انرژی کلی در طول روز کمک می‌ کند.

تقویت تمرکز ذهنی

استفاده از میان وعده حاوی چربی سالم می تواند به سلامت مغز و تقویت حافظه کمک کند.

منبع: foodonly.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.