بلیچینگ و جرمگیری دندان چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

در اين وبلاگ اطلاعات مفيدي درباره تغذيه درست در اختيار شما قرار ميدهيم.

بلیچینگ و جرمگیری دندان چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

همیشه صرفا مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای تمیز کردن و حفاظت از دندان ها کافی نیستند. جرمگیری و بلیچینگ دندان 2 روش رایج برای روشن تر شدن دندان ها هستند که در این مقاله قصد داریم درباره هریک از آنها و همچنین تفاوت بایچینگ و جرمگیری دندان توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

جرمگیری دندان چیست؟

بزاق دهان انسان به صورت طبیعی با میکروب ‌ها، باکتری ‌های دهان و مواد غذایی مختلف ترکیب می شود و باعث تشکیل پلاک بر روی دندان می‌ شود. پلاک‌ ها معمولا در قسمت پایین لثه و نواحی که به آنها دسترسی سخت ‌تری داریم، جمع می شوند. پلاک ها باید به مرور زمان با جرم گیری دندان از بین برده شوند زیرا اگر نادیده گرفته شوند، می ‌توانند به پوسیدگی دندان منجر شوند. جرم‌ گیری به از بین بردن رسوب‌ هایی که بین دندان و لثه ایجاد شده است، کمک می‌ کند و این موضوع به روشن ‌تر شدن لثه و دندان افراد کمک می‌ کند.

بلیچینگ دندان چگونه باعث سفید کردن دندان ها می شود؟

سفید کردن دندان با استفاده از بلیچینگ، یک روش غیر تهاجمی و سریع به حساب می آید و لکه ها و رنگدانه های روی دندان ها را از بین می برد. بلیچینگ دندان به دور روش خانگی و بلیچینگ در مطب، باعث سفید شدن دندانها می شود. در این روش از یک ماده به نام هیدروژن پراکسید استفاده می شود که به رنگدانه های سطح رویی دندان نفوذ کرده و باعث تغییر رنگ دندان فرد می‌ شود.

تفاوت‌ های بلیچینگ و جرم گیری دندان

در ادامه به معرفی 3 تا از تفاوت های این دو روش می پردازیم:

میزان سفید کردن دندان ها

اصلی ترین تفاوت بلیچینگ و جرمگیری دندان را می توان در میزان سفید کردن دندان ها دانست. جرم گیری دندان به طور مستقیم روی رنگدانه های دندان تاثیری ندارد و تنها با حذف جرم و پلاک، دندان‌ ها را روشن ‌تر می‌ کند. در مقابل، بلیچینگ با از بین بردن لکه‌ های رنگدانه‌ ای، رنگ دندان‌ ها را چند درجه روشن ‌تر می‌ کند.

هدف درمان

اصلی ترین هدف جرمگیری دندان، حذف جرم و پلاک از سطح دندان‌ ها است. در حالی که بلیچینگ دندان به عنوان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند، سفید کردن دندان‌ ها و از بین بردن لکه‌ های رنگدانه ‌ای جهت بهبود ظاهر زیبایی دندان‌ هاست.

نحوه انجام

جرم گیری دندان با استفاده از ابزار جرم گیری نظیر ابزار دستی، اولتراسونیک یا لیزر توسط دندانپزشک انجام می‌ شود. در حالی که بلیچینگ، با اعمال ماده هیدروژن پراکسید بر روی دندان باعث سفید شدن دندان ها می شود.

منبع: bestdentist.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.